Inici
Català Castellano English


ELEE018PO - AUTÒMATS PROGRAMABLES

Àrea: Tècnica

Codi: ESTATAL 2019

Horari: PER DETERMINAR

Durada: 60 Hores

Inici:

Final:

Preu:

Modalitat: Presencial



VIES D'ACCÉS:

CURSOS SUBVENCIONATS PER TREBALLADORS I AUTONOMS | PRIVAT


OBSERVACIONS:

PENDENT D'APROVACIÓ

Curs pendent d’aprovació
Curs 100% subvencionat per el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE)
Per obtenir l’acreditació es requereix una assistència mínima del 75% de les sessions presencials, així com també la superació d’un examen o prova.


OBJECTIUS:

Aplicar els autòmats programables a la gestió de projectes.


DIRIGIT A:

Preferentment a treballadors del sector de la industria del metall que vulguin adquirir coneixements.


PROGRAMA:

1. ESTRUCTURA, MANEIG I INSTAL·LACIÓ DELS AUTÒMATS PROGRAMABLES:
1.1. Arquitectura interna d'un autòmat:
1.1.1. Introducció.
1.1.2. Blocs essencials d'un autòmat.
1.1.3. Unitat central de procés, CPU.
1.1.4. Memòria de l'autòmat.
1.1.5. Interfases d'entrada i sortida.
1.1.6. Font d'alimentació.
1.2. Cicle de funcionament d'un autòmat i control en temps real:
1.2.1. Introducció.
1.2.2. Maneres d'operació.
1.2.3. Cicle de funcionament.
1.2.4. Revisions mèdiques del sistema.
1.2.5. Temps d'execució i control en temps real.
1.2.6. Elements de procés ràpid.
1.2.7. Processament ràpid de programes.
1.2.8. Comptador d'alta velocitat.
1.2.9. Entrades detectores de flanc.
1.3. Instal·lació i manteniment d'autòmats programables:
1.3.1. Introducció.
1.3.2. Fase de projecte amb autòmats programables.
1.3.3. Selecció de l'autòmat.
1.3.4. Fase d'instal·lació.
1.3.5. Fixacions i condicions mecàniques.
1.3.6. Espais de ventilació.
1.3.7. Distàncies de seguretat elèctrica.
1.3.8. Condicions ambientals.
1.3.9. Compatibilitat electromagnètica.
1.3.10. Alimentació i proteccions.
1.3.11. Distribució i cablejat intern de l'armari de control.
1.3.12. Cablejat extern.
1.3.13. Disseny i instal·lació del programari.
1.3.14. Fiabilitat de les instal·lacions amb autòmats.
1.3.15. Manteniment d'instal·lacions amb autòmats.
(Aquest epígraf només s'emplenarà si existeixen requisits legals per a l'exercici de la professió)
9. Requisits oficials dels centres:
(Aquest epígraf només s'emplenarà si per a la impartició de la formació existeix algun requisit d'homologació /
autorització del centre per part d'una altra administració competent.
d'especialitats formatives previst en l'article 20.3 del Reial decret 395/2007, de 23 de març i estigui
associat a l'especialitat formativa per a la qual se sol·licita inscripció.
– Estar referits tant als coneixements com a les destreses pràctiques i habilitats recollides en
els objectius d'aprenentatge dels citats programes formatius, de manera que en el seu conjunt permetin
aconseguir els resultats d'aprenentatge previstos.
– Organitzar-se a través d'índexs, mapes, taules de contingut, esquemes, epígrafs o titulars de fàcil
discriminació i seqüenciés pedagògicament de tal manera que permeten la seva comprensió i retenció.
– No ser merament informatius, promovent la seva aplicació pràctica a través d'activitats d'aprenentatge
(autoevaluables o valorades pel tutor-formador) rellevants per a la pràctica professional, que
serveixin per a verificar el progrés de l'aprenentatge de l'alumnat, fer un seguiment de les seves dificultats d'aprenentatge
i prestar-li el suport adequat.
– No ser exclusivament textuals, incloent variats recursos (necessaris i rellevants), tant estàtics
com interactius (imatges, gràfics, àudio, vídeo, animacions, enllaços, simulacions, articles, fòrum,
xat, etc.). de forma periòdica.
– Poder ser ampliats o complementats mitjançant diferents recursos addicionals als quals l'alumnat
pugui accedir i consultar a voluntat.
– Donar lloc a resums o síntesis i a glossaris que identifiquin i defineixin els termes o vocables
bàsics, rellevants o claus per a la comprensió dels aprenentatges.
– Avaluar la seva adquisició durant o a la finalització de l'acció formativa a través d'activitats d'avaluació
(exercicis, preguntes, treballs, problemes, casos, proves, etc.), que permetin mesurar el
rendiment o acompliment de l'alumnat.
2. LLENGUATGES I PROGRAMES EN ELS AUTÒMATS PROGRAMABLES:
2.1. Disseny d'automatismes lògics:
2.1.1. Introducció.
2.1.2. Models i funcions de transferència.
2.1.3. Automatismes combinacionals i seqüencials.
2.1.4. Disseny d'automatismes combinacionals.
2.1.5. Disseny d'automatismes seqüencials.
2.1.6. GRAFCET: Resum històric.
2.1.7. Disseny basat en GRAFCET.
2.1.8. GRAFCET: Elements de base i regles d'evolució.
2.1.9. GRAFCET: Exemple de disseny.
2.1.10. Macroetapas i representació detalladament.
2.1.11. Estructures bàsiques del GRAFCET.
2.1.12. Diagrames de flux i diagrames GRAFCET.
2.1.13. Etapes inicials, preposicionamiento i alarmes.
2.1.14. Posades en marxa i parades: GEMMA.
2.1.15. Mètode general de disseny basat en GEMMA.
2.1.16. Aturs d'emergència.
2.1.17. Exemple de disseny.
2.2. Programació de l'autòmat:
2.2.1. Introducció.
2.2.2. Representació de sistemes de control.
2.2.3. Descripcions literals.
2.2.4. Identificació de variables i assignació de direccions.
2.2.5. Llenguatges de programació.
2.2.6. Llenguatges booleans i llista d'instruccions.
2.2.7. Diagrames de contactes.
2.2.8. Pla de funcions.
2.2.9. Llenguatges d'alt nivell.
2.3. Programació de blocs funcionals:
2.3.1. Introducció.
2.3.2. Blocs seqüencials bàsics.
2.3.3. Blocs funcionals d'expansió.
2.3.4. Instruccions especials.
2.4. Estructures de programació:
2.4.1. Introducció.
2.4.2. Programació lineal.
2.4.3. Programació estructurada.
2.4.4. Programació multitarea.
2.4.5. Tasques ràpides i interrupcions.
2.4.6. Parametrització de mòduls funcionals.
2.4.7. Programació de processadors perifèrics intel·ligents.
2.5. Programació en STEP-7:
2.5.1. Introducció a Step7.
2.5.2. Estructura interna d'un S7-200.
2.5.3. Adreçament.
2.5.4. Estructura d'un programa i mòduls de S7-200
2.5.5. Operacions combinacionals.
2.5.6. Operacions de memòria.
2.5.7. Operacions de temps.
2.5.8. Operacions amb comptadors.
2.5.9. Operacions de comparació.
2.5.10. Operacions aritmètiques.
2.5.11. Operacions entre blocs.
2.5.12. Relacions entre blocs.
3. EXEMPLES BÀSICS DE PROGRAMACIÓ:
3.1. Introducció.
3.2. Identificació d'entrades i sortides.
3.3. Programes amb operacions combinacionals.
3.4. Programes amb comptadors.
3.5. Programes amb operadors de comparació.
3.6. Programes amb operadors de memòria.
3.7. Programes amb temporitzadors.
3.8. Exemple: Màquina empaquetadora.
3.9. Exemple: Màquina mescladora.



C. Sot dels Pradals, 20 nau E - 08500 Vic - Tel. 93 883 33 01 - Fax: 93 883 17 37 - info@infocentre.cat

+ INFORMACIÓ

IMPRIMIR


Tel. 93 883 33 01 - info@infocentre.cat - C. Sot dels Pradals, 20 Nau E - 08500 Vic
Avís legal


Cursos subvencionats de formació contínua per als treballadors de Vic i Osona.

L’objectiu d’INFOCENTRE és donar servei en tots els aspectes relacionats amb la formació i el desenvolupament empresarial i local.
Oferim cursos subvencionats per als treballadors de Vic (Osona), així com classes d'anglès online i cursos tècnics,
a partir d’un equip humà professional, amb ferma voluntat de servei, innovació i evolució constant.