Comença un any nou i, tal com dicta la tradició, és un bon moment per a fer una anàlisi sobre quins són els objectius i reptes que ens planteja una nova etapa.
I no és cap sorpresa: la digitalització segueix sent l’assignatura pendent per a moltes empreses. En aquest article, descobriràs quins són els principals reptes que planteja aquest fenomen en els equips humans i de quina manera respondre-hi per a no perdre competitivitat.
La digitalització segueix sent un dels principals reptes
2022 no és, ni de lluny, el primer any marcat per la transformació digital a les empreses. La necessitat de digitalització dels recursos i dels fluxos empresarials era anterior a la pandèmia i ha agafat especial urgència arran aquesta.
Tant les pymes com les grans empreses començaven a adonar-se dels beneficis d’incorporar la tecnologia en els seus processos, però 2020 ho va plantejar com una necessitat.
Queda molt encara per recórrer en aquest sentit i un dels principals motius és causat per la necessitat d’adaptar l’equip humà a aquesta nova manera de treballar.
3 reptes digitals en els equips humans de les empreses per a 2022
1. Poca oferta de professionals formats per a cobrir llocs de treball relacionats amb la tecnologia.
Les professions tecnològiques són les grans protagonistes d’un gruix important de les ofertes de treball. No només degut a les companyies tech, ja que empreses de tots els sectors comencen a requerir la incorporació de perfils tecnològics per a la seva activitat.
Alguns dels perfils més buscats són els de Digital Product Manager, Product Designer, Data Scientist, Business Data Analist i experts en sistemes cloud.
Així, doncs, un dels principals reptes és que sigui l’empresa qui contribueixi a la formació de professionals en aquestes àrees, ja que l’oferta disponible en el mercat és insuficient a l’hora de cobrir la demanda.
2. Valorització de les soft skills en l’era de les màquines i la intel·ligència artificial.
En un moment en què les màquines assumeixen cada cop més les tasques repetitives, els professionals hauran de destacar per les seves habilitats blandes o soft skills. Aquestes són el tipus d’habilitat que ens diferencien de les màquines i que podran aportar valor afegit a les empreses.
Algunes d’aquestes habilitats són el pensament crític i analític, la creativitat, la capacitat de gestionar temps i equip, la intel·ligència emocional, la capacitat estratègica per a liderar projectes o l’adaptabilitat al canvi.
3. Equips amb cultura d’innovació.
La digitalització de les empreses va molt més enllà de l’ús d’eines digitals; ha de redefinir per complet la cultura empresarial per a preparar-la per la innovació i la flexibilitat.
Els canvis viscuts en els últims anys ens demostren que les empreses han d’estar preparades per a adaptar constantment els seus models, processos i mètodes de treball.
Per seguir sent competitives, també hauran de ser capaces de fomentar un entorn d’innovació i col·laboració per a assegurar-se que forma part i aporta valor en aquest panorama de canvi continu.
A Infocentre, plantegem estratègies formatives adaptades per a cada empresa que ajudin a donar resposta al repte de la digitalització. Si vols més informació, contacta amb nosaltres a través de l’enllaç següent.