Inicio Compartir

Anglès Online B2

Inscribirme 450 €
Descripción
  • En este bloque el alumno empezará la transición de B1 a B2.
  • El contenido es funcional y se centra completamente en la mejora de la independencia de los estudiantes en todos los ámbitos, especialmente en situaciones de la vida real, el trabajo y el ocio, la casa y el hogar, películas y acciones habituales, etc.
  • En este bloque el alumno continuará notando una mayor confianza cuando se enfrente a funciones básicas y podrá leer un diario inglés y americano con poca dificultad, seguir las conversaciones en inglés con hablantes nativos y participar en intercambios más complejos.
  • En términos de estructuras gramaticales habrá una revisión continua y extensión de estructuras con énfasis en partes de la lengua como por ejemplo verbos frases, expresiones idiomáticas y las diferencias entre vocabulario británico y americano.
  • En cuanto a los otros bloques en el curso, hay una práctica de pronunciación frecuente y el alumno tiene exposición a sonidos largos y cortos, corregir los finales regulares pasados, pares mínimos, elisión, así como la práctica general de vocabulario y de la palanca de frases.
  • El bloque se compone de una serie de ejercicios interactivos como la asociación de la imagen de palabras, la comprensión de escuchar con diálogos cortos y realistas y la práctica de escuchar con los elementos de vocabulario.
  • Posibilidad de ser tutorizado donde incluye tres sesiones en videoconferencia de 45min con el tutor (coste del servicio 155€/curso).

  • Bonificable a través del crédito de formación de la empresa FUNDAE.
Objetivos
Unit 1
In this unit students learn:
  • To discuss habitual actions, actions in progress and to express tastes, likes and dislikes,
  • To talk about hobbies and activities for the free time,
  • Expressions such as: to be keen on, to have a rest, to get ready and to catch up on.

Unit 2
In this unit students learn:
  • To narrate habitual actions in the past as well as past situations,
  • Common expressions such as: in laws, to look forward to something, for ages, why on earts etc.
  • The difference between past simple and past continuous and use of while and when,
  • How to use used to.

Unit 3
In this unit students learn:
  • To discuss the recent past talking about travelling and tourism,
  • To plan a holiday,
  • Differences between British English and American English,
  • Expressions such as: lucky you, you´re telling me!, what I mean to say is etc.
  • How to use present perfect tense with adverbs: already, yet, still, just and ago.

Unit 4
In this unit students learn:
  • To express intent, movement and make predictions, plans and appointments.
  • Common expressions such as: I’m afraid so/not, on hand, help yourself, to fill in a form or night on the town,
  • Verb tenses for the future: will, shall, going to as well as present continuous,
  • How to make suggestions with shall.

Unit 5
In this unit students learn:
  • To give and receive permission, advice and express prohibition, obligation or the lack of it,
  • Common expressions related to daily housework such as: do the shopping, water the plants, feed the animals, sort out papers, lay the table, do homework etc.
  • Modal verbs: must, have to, can’t, needn’t, can, may, ought to, should, neet to etc, and their functions.

Unit 6
  • This unit is a revision and extended practice of the modal verbs studied and in the previous unit and the vocabulary about the housework
In this unit students also learn:
  • Vocabulary to talk and describe the parts of the house, furniture and home appliances.

Unit 7
In this lesson students practise:
  • The contents of the levels through a variety of exercises and activities,
  • Their spelling skills through a dictation,
  • Listening comprehension: experiences of a couple who need to go to the doctor while they are on holiday.
Students also learn:
  • To talk about sports and health benefits they bring,

Unit 8
In this lesson students:
  • Take part in a stypical situation about a race, another about cultural differences and the third one at the doctor’s.
  • Interact in a real life situation at work,
  • Learn how to book a business trip,
  • Talk about free time,
  • Read and listen to a story of a young English entrepreneur who opened a successful hotel chain.

Unit 9
  • Course revision and final test.
Organiza
Destinatarios
Cualquiera que quiera seguir mejorando su nivel.
Agenda de cursos
Duración: 60 horas.
Horario
Escoger por el alumno.
Utilizamos cookies propias y de terceros para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias según tu navegación. Si continuas navegando consideramos que aceptas el uso de cookies. Más información