Inici Comparteix

Anglès Online B2

Inscriure'm 295 €
Descripció
  • En aquest bloc l'alumne començarà la transició de B1 a B2.
  • El contingut és funcional i se centra completament en la millora de la independència dels estudiants en tots els àmbits, especialment en situacions de la vida real, el treball i l'oci, la casa i la llar, pel·lícules i accions habituals, etc.
  • En aquest bloc l'alumne continuarà notant una major confiança quan s'enfronti a funcions bàsiques i podrà llegir un diari anglès i americà amb poca dificultat, seguir les converses en anglès amb parlants nadius i participar en intercanvis més complexos.
  • En termes d'estructures gramaticals hi haurà una revisió contínua i extensió d'estructures amb èmfasi en parts de la llengua com ara verbs frases, expressions idiomàtiques i les diferències entre vocabulari britànic i americà.
  • Pel que fa als altres blocs en el curs, hi ha una pràctica de pronunciació freqüent i l'alumne té exposició a sons llargs i curts, corregir els finals regulars passats, parells mínims, elisió, així com la pràctica general de vocabulari i de la palanca de frases.
  • El bloc es compon d'una sèrie d'exercicis interactius com l'associació de la imatge de paraules, la comprensió d'escoltar amb diàlegs curts i realistes i la pràctica d'escoltar amb els elements de vocabulari.
  • Possibilitat de ser tutoritzat on inclou tres sesions en videoconferència de 45min amb el tutor (cost del servei 155€/curs).

  • Bonificable a través del crèdit de formació de l'empresa FUNDAE.


Objectius
Unit 1
In this unit students learn:
  • To discuss habitual actions, actions in progress and to express tastes, likes and dislikes,
  • To talk about hobbies and activities for the free time,
  • Expressions such as: to be keen on, to have a rest, to get ready and to catch up on.

Unit 2
In this unit students learn:
  • To narrate habitual actions in the past as well as past situations,
  • Common expressions such as: in laws, to look forward to something, for ages, why on earts etc.
  • The difference between past simple and past continuous and use of while and when,
  • How to use used to.

Unit 3
In this unit students learn:
  • To discuss the recent past talking about travelling and tourism,
  • To plan a holiday,
  • Differences between British English and American English,
  • Expressions such as: lucky you, you´re telling me!, what I mean to say is etc.
  • How to use present perfect tense with adverbs: already, yet, still, just and ago.

Unit 4
In this unit students learn:
  • To express intent, movement and make predictions, plans and appointments.
  • Common expressions such as: I’m afraid so/not, on hand, help yourself, to fill in a form or night on the town,
  • Verb tenses for the future: will, shall, going to as well as present continuous,
  • How to make suggestions with shall.

Unit 5
In this unit students learn:
  • To give and receive permission, advice and express prohibition, obligation or the lack of it,
  • Common expressions related to daily housework such as: do the shopping, water the plants, feed the animals, sort out papers, lay the table, do homework etc.
  • Modal verbs: must, have to, can’t, needn’t, can, may, ought to, should, neet to etc, and their functions.

Unit 6
  • This unit is a revision and extended practice of the modal verbs studied and in the previous unit and the vocabulary about the housework
In this unit students also learn:
  • Vocabulary to talk and describe the parts of the house, furniture and home appliances.

Unit 7
In this lesson students practise:
  • The contents of the levels through a variety of exercises and activities,
  • Their spelling skills through a dictation,
  • Listening comprehension: experiences of a couple who need to go to the doctor while they are on holiday.
Students also learn:
  • To talk about sports and health benefits they bring,

Unit 8
In this lesson students:
  • Take part in a stypical situation about a race, another about cultural differences and the third one at the doctor’s.
  • Interact in a real life situation at work,
  • Learn how to book a business trip,
  • Talk about free time,
  • Read and listen to a story of a young English entrepreneur who opened a successful hotel chain.

Unit 9
  • Course revision and final test.
Organitza
Destinataris
Qualsavol que vulgui seguir millorant el seu nivell.
Agenda de cursos
Durada: 60 hores.
Horari
Escollir per l'alumne.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències segons la teva navegació. Si continues navegant considerem que acceptes l'us de cookies. Més informació