1. Què és una emoció? 1.1 Definició d’emoció i estat emocional. 1.2 Construcció de les emocions.
2. Intel·ligència Emocional: De Howard Garner a Daniel Goleman. 2.1. Intel·ligència interpersonal i intrapersonal. 2.2. Les competències emocionals. 2.3. Consciència Emocional. 2.4. Reconèixer emocions. Emocions bàsiques i funcions de les emocions. 2.5. La vivència emocional. 2.6. Regulació Emocional. 2.7. La gestió de les emocions dins i fora de l’aula. 2.8. Tècniques per treballar l’estrès. 2.9. Autonomia Emocional. 2.10. L’autoestima. 2.11. La resiliència. 2.12. La motivació. 2.13. Habilitats Socials. 2.14. Comunicació assertiva. 2.15. Empatia i escolta activa. 2.16. Dinàmiques cooperatives per afavorir les relacions interpersonals en el grup classe i en el claustre. 2.17. Benestar i alegria com a motors de l’aprenentatge. 2.18. Aplicacions de l’Educació Emocional a l’aula i a la comunitat educativa. 2.19. Dissenyar activitats a l’aula per a treballar les competències emocionals. 2.20. Conèixer les emocions bàsiques. 2.21. Aprendre a expressar les emocions i tècniques de regulació. 2.22. Treballar la comunicació entre iguals des del respecte i l’acceptació. 2.23. Promoure accions de comunicació assertiva i de motivació dins el claustre. 2.24. Donar a conèixer l’educació emocional a les famílies. 2.25. Les entrevistes 2.26. Disseny de xerrades 2.27. La neurociència i l’Educació Emocional.
Objectius
Objectiu general: - Millorar les competències de l’educació emocional a l'escola i a la vida.
Objectius específics:
Conèixer què és la intel·ligència emocional i identificar el nou enfocament de la intel·ligència per a desenvolupar programes d’educació emocional.
Facilitar estratègies per a potenciar l’autoconeixement en l’alumnat i els docents.
Aprendre a gestionar millor les emocions i l’estrès, mitjançant la identificació de les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
Conèixer els elements que influeixen en l’autoestima i la motivació.
Millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l’aula a partir de l’empatia, l’escolta i l’assertivitat.
Promoure l’educació emocional entre l’alumnat.
Aplicar els aprenentatges dins la comunitat educativa.
Organitza
Destinataris
Curs subvencionat a travès del Consorci per la formació Continua de Catalunya destinat principalment a:
Treballadors en actiu (Autonòms o en règim general)
Treballadors que hagin estat en situació d'ERTO
També podran accedir-hi, pendent de confirmació:
Treballadors en situació d'atur
Treballadors de l'administració pública
Agenda de cursos
DATA INICI: 14/03/2023 DATA FINALITZACIÓ: 25/03/2023 DURADA: 15 HORES
Horari
Dimarts i divendres de 18:00 a 21:00, dissabte de 10:00 a 13:00. La primera hora del 14 de març serà en modalitat presencial a Infocentre, la resta del curs a l'aula virtual.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències segons la teva navegació. Si continues navegant considerem que acceptes l'us de cookies. Més informació