L'educació emocional serveix per afavorir un desenvolupament dels alumnes/as enfocat en la gestió de les emocions, ja que són imprescindibles per un bon desenvolupament acadèmic i personal. Avui en dia, a causa del ritme de vida que portem accelerat, no hem de donar importància només als aspectes curriculars, sinó també en entendre les emocions i com ens sentim.
Objectius
Objectiu general:
Millorar les competències de l’educació emocional a l'escola i a la vida.
Objectius específics
Conèixer què és la intel·ligència emocional i identificar el nou enfocament de la intel·ligència per a desenvolupar programes d’educació emocional.
Facilitar estratègies per a potenciar l’autoconeixement en l’alumnat i els docents.
Aprendre a gestionar millor les emocions i l’estrès, mitjançant la identificació de les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
Conèixer els elements que influeixen en l’autoestima i la motivació.
Millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l’aula a partir de l’empatia, l’escolta i l’assertivitat.
Promoure l’educació emocional entre l’alumnat.
Aplicar els aprenentatges dins la comunitat educativa.
Temari: 1. Què és una emoció? 1.1 Definició d’emoció i estat emocional. 1.2 Construcció de les emocions.
2. Intel·ligència Emocional: De Howard Garner a Daniel Goleman. 2.1. Intel·ligència interpersonal i intrapersonal. 2.2. Les competències emocionals. 2.3. Consciència Emocional. 2.4. Reconèixer emocions. Emocions bàsiques i funcions de les emocions. 2.5. La vivència emocional. 2.6. Regulació Emocional. 2.7. La gestió de les emocions dins i fora de l’aula. 2.8. Tècniques per treballar l’estrès. 2.9. Autonomia Emocional. 2.10. L’autoestima. 2.11. La resiliència. 2.12. La motivació. 2.13. Habilitats Socials. 2.14. Comunicació assertiva. 2.15. Empatia i escolta activa. 2.16. Dinàmiques cooperatives per afavorir les relacions interpersonals en el grup classe i en el claustre. 2.17. Benestar i alegria com a motors de l’aprenentatge. 2.18. Aplicacions de l’Educació Emocional a l’aula i a la comunitat educativa. 2.19. Dissenyar activitats a l’aula per a treballar les competències emocionals. 2.20. Conèixer les emocions bàsiques. 2.21. Aprendre a expressar les emocions i tècniques de regulació. 2.22. Treballar la comunicació entre iguals des del respecte i l’acceptació. 2.23. Promoure accions de comunicació assertiva i de motivació dins el claustre. 2.24. Donar a conèixer l’educació emocional a les famílies. 2.25. Les entrevistes 2.26. Disseny de xerrades 2.27. La neurociència i l’Educació Emocional.
Organitza
Destinataris
Curs subvencionat a travès del Consorci per la formació Continua de Catalunya destinat principalment a:
Treballadors en actiu (Autonòms o en règim general).
Treballadors que hagin estat en situació d'ERTO.
També podran accedir-hi, pendent de confirmació:
Treballadors en situació d'atur.
Treballadors de l'administració pública.
Si estàs interessat i vols inscriure't, pots fer-ho en qualsevol de les següents opcions:
Fes clic al botó superior "Inscriure't".
Posat en contacte amb nosaltres a travès del menú "Contacta".
Atenció: La inscripció definitiva haurà de ser confirmada pel centre un cop entregada tota la documentació necessària. La inscripció per la web no assegura la plaça per la realització del curs.
Agenda de cursos
Data de inici: 31/05/2023. Data de finalització: 08/06/2023.
Dimarts, dimecres i dijous de 18:00 a 21:00 hores.
El dia 31/05 de 18:00 a 18:30 hr., la sessió serà en modalitat presencial a "INFOCENTRE", la resta del curs en aula virtual sÍncrona.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències segons la teva navegació. Si continues navegant considerem que acceptes l'us de cookies. Més informació