Inici Comparteix

Educació emocional a l’aula

Inscriure'm Subvencionat
Descripció
1. Què és una emoció?
 1.1 Definició d’emoció i estat emocional.

 1.2 Construcció de les emocions.

2. Intel·ligència Emocional: De Howard Garner a Daniel Goleman.
 2.1. Intel·ligència interpersonal i intrapersonal.

 2.2. Les competències emocionals.
 2.3. Consciència Emocional.
 2.4. Reconèixer emocions. Emocions bàsiques i funcions de les emocions.
 2.5. La vivència emocional.
 2.6. Regulació Emocional.
 2.7. La gestió de les emocions dins i fora de l’aula.
 2.8. Tècniques per treballar l’estrès.
 2.9. Autonomia Emocional.
 2.10. L’autoestima.
 2.11. La resiliència.
 2.12. La motivació.
 2.13. Habilitats Socials.
 2.14. Comunicació assertiva.
 2.15. Empatia i escolta activa.
 2.16. Dinàmiques cooperatives per afavorir les relacions interpersonals en el grup classe i en el claustre.
 2.17. Benestar i alegria com a motors de l’aprenentatge.
 2.18. Aplicacions de l’Educació Emocional a l’aula i a la comunitat educativa.
 2.19. Dissenyar activitats a l’aula per a treballar les competències emocionals.
 2.20. Conèixer les emocions bàsiques.
 2.21. Aprendre a expressar les emocions i tècniques de regulació.
 2.22. Treballar la comunicació entre iguals des del respecte i l’acceptació.
 2.23. Promoure accions de comunicació assertiva i de motivació dins el claustre.
 2.24. Donar a conèixer l’educació emocional a les famílies.
 2.25. Les entrevistes
 2.26. Disseny de xerrades
 2.27. La neurociència i l’Educació Emocional. 
Objectius

Objectiu general:
 - Millorar les competències de l’educació emocional a l'escola i a la vida.

Objectius específics:

  • Conèixer què és la intel·ligència emocional i identificar el nou enfocament de la intel·ligència per a desenvolupar programes d’educació emocional.
  • Facilitar estratègies per a potenciar l’autoconeixement en l’alumnat i els docents.
  • Aprendre a gestionar millor les emocions i l’estrès, mitjançant la identificació de les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
  • Conèixer els elements que influeixen en l’autoestima i la motivació.
  • Millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l’aula a partir de l’empatia, l’escolta i l’assertivitat.
  • Promoure l’educació emocional entre l’alumnat.
  • Aplicar els aprenentatges dins la comunitat educativa.
Organitza
Destinataris
Curs subvencionat a travès del Consorci per la formació Continua de Catalunya destinat principalment a:
  • Treballadors en actiu (Autonòms o en règim general)
  • Treballadors que hagin estat en situació d'ERTO
També podran accedir-hi, pendent de confirmació:
  • Treballadors en situació d'atur
  • Treballadors de l'administració pública
Agenda de cursos
DATA INICI: 14/03/2023
DATA FINALITZACIÓ: 25/03/2023
DURADA: 15 HORES
Horari
Dimarts i divendres de 18:00 a 21:00, dissabte de 10:00 a 13:00.
La primera hora del 14 de març serà en modalitat presencial a Infocentre, la resta del curs a l'aula virtual.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències segons la teva navegació. Si continues navegant considerem que acceptes l'us de cookies. Més informació