HORARI: Dijous de 16:00 a 20:00
Programa d’entrenament en vendes , enfocat en donar resposta a les tendències actuals i a les necessitats reals dels equips comercials avui dia. El programa de 28 hores en total està dissenyat en 6 mòduls intensius, que combinen estratègies comercials, eines digitals i habilitats interpersonals
Contingut:
- L’evolució de les vendes en el context actual i en l’era digital:
- Anàlisis del context actual i els nous escenaris
- El client híbrid (online i offline).
- Omnicanalitat, l’experiència del client. (Journey Map)
- Introducció a les diferents eines per l’anàlisi i la gestió de l’experiència client.
- L’impacte de la IA en les vendes i els departaments comercials
- Presentació d’algunes de les principals eines IA aplicades a les vendes
- Conceptes bàsics:
- L’organització i les diferents fases de les vendes
- El cicle de vida d’un producte o servei
- La formula A.I.D.A.
- Tipus de vendes: B2C / B2B / B2B,
- Principals estratègies per tenir èxit en vendes:
- Inbound sales.: Procés centrat en el client, relacions de confiança...
- Cross-Selling: La venda creuada.
- Up-Selling, o venda addicional: Incentivar en novetats
- Programes Push: Conscienciar al client a realitzar una acció de compra
- Programes de fidelització: Costa més captar un client nou que fidelitzar
- Smarketing, o integració i sincronització de màrqueting i vendes.
- Demostracions de productes o serveis.
- Email màrqueting.
Com es té èxit en la gestió de vendes? Tenir èxit en la gestió de vendes en gran part depèn de la gestió:
- Establir objectius realistes i comptar amb les eines necessàries
- Crear un eficaç equip de vendes.
- Entrenar les tècniques i habilitats de vendes.
- Nodrir les actituds positives entre l’equip.
- Evitar la microgestió i entendre el context general.
- Mesurar l'acompliment regularment.
- Fer canvis quan sigui necessari i posar atenció als detalls
- Analitzar i gestionar l’experiència del client
- Els nous hàbits de compra:
- Canvis en el procés de decisió de compra.
- Els diferents perfils de client i el perfil IPC (Perfil de client ideal)
- Expectatives del client actual: personalització i immediatesa.
- Comprar per preu Vs. enamorar
- Habilitats clau per vendre avui dia:
- Adaptabilitat i flexibilitat
- Gestió emocional i comunicació efectiva en diferents canals (telèfon, videotrucades, presencial, xarxes socials).
Activitat pràctica:
- Simulacions de comunicació en escenaris híbrids (presencial i digital).
- Exercici de mapeig de l’experiència del client.
Mòdul 2: Estratègies de venda consultiva i centrada en el client
Objectius: Adoptar un enfocament consultiu per oferir solucions que aportin valor real als clients. (Chelo, Eduard P.)
Contingut:
- La venda consultiva: Sabies que hi ha diferents estudis que confirmen que el 90% dels consumidors gastaran més en les empreses que personalitzen l'atenció que reben?
A mes revolució tecnològica més revolució humana, per vendre també cal entendre de persones, la venda consultiva és la venda efectiva en el context actual.
- Què és i com aplicar-la.
- Del rol de venedor/a al rol d’assessor/a
- Claus per al desenvolupament del rol d’assessor comercial
- Les fases del procés de venda consultiva:
- Exploració de les expectatives i necessitats.
- Creació de confiança i relacions duradores.
- Presentació de solucions alineades als objectius del client.
- Tenir en compte la formula A.I.D.A. i les fases del producte/servei
- Conèixer el producte o servei a la perfecció, l’escolta atenta i l’art de preguntar:
- La importància de conèixer el producte o servei a vendre
- L’escolta atenta i l’art de formular preguntes
- Identificar expectatives, problemes, objectius i reptes del client.
- Com aportar valor afegit en cada interacció.
- Caixa d’eines disponibles per l’assessor/a comercial
- La tècnica de la “venda gravitacional”
- D.I.S.C
- Què és i com es pot aplicar a les vendes
- Realització del test per part dels participants i detecció de perfils
Activitat pràctica:
- Role-playing: Detectar necessitats i oferir solucions personalitzades.
- Simulació d’una reunió consultiva amb clients.
Mòdul 3: Eines digitals i habilitats de Venda Online
Objectius: Utilitzar eines digitals per generar més contactes, tancar vendes i fidelitzar clients.
Contingut:
- Eines digitals per a vendes:
- Diferents models CRM (Software de gestió de relacions amb clients) i com treure el màxim partit
- Crear embuts de vendes
- Mail màrqueting: Eines i estratègies de venda.
- Xarxes socials: LinkedIn per a vendes B2B, Instagram, Facebook, YouTube i altres per a vendes B2C.
- Les diferents plataformes de videoconferència
- Social Selling:
- La construcció de marca a xarxes socials.
- Les fases per construir marca
- Creació d’embuts de vendes
- Com captar, comunicar i convertir contactes en clients.
- La comunicació efectiva a les xarxes
- L’Objectiu, el missatge, el to, l’estil, els valors...
- Creació del pla
- Definició dels diferents perfils de venda
- Implementació, estratègies de seguiment digital, indicadors...
Activitat pràctica:
- Taller: Creació d’un perfil professional optimitzat per LinkedIn.
- Simulació de venda d’un producte o servei en un entorn digital.
Mòdul 4: Negociació, gestió d’objeccions i tancament de Vendes
Objectius: Aprendre a superar objeccions i tancar les vendes de manera natural i efectiva.
Contingut:
- La negociació comercial
- Aspectes bàsics de la negociació
- Principis de la negociació comercial
- Fases de la negociació comercial, des del primer contacte fins el tancament de la venda.
- Els diferents estils de negociadors i negociacions
- El mètode Harvard de negociació
- Les objeccions més comunes avui dia i com gestionar-les:
- Preu, temps, competència i necessitat percebuda.
- Fases i estratègies efectives per a la gestió de les objeccions
- Què fer quan et diuen “NO”? Tant sols és el principi, aquí “SI” inicia la venda.
- Transformar les objeccions en oportunitats
- Tècniques actuals de tancament de vendes:
- El tancament consultiu i l’acord progressiu.
- El tancament emocional i racional.
- El tancament “Targeta o efectiu”
Activitat pràctica:
- Role-playing: Superació d’objeccions reals.
- Exercici: Creació d’un guió de tancament adaptat al públic objectiu.
Mòdul 5: La Venda emocional i les Soft Skills indispensables per tancar vendes
Objectius: Desenvolupar habilitats interpersonals per connectar amb els clients i crear relacions sòlides.
Contingut:
- La importància de les emocions en les decisions de compra.
- Habilitats interpersonals clau:
- Empatia i intel·ligència emocional.
- Comunicació verbal i no verbal en el procés de venda
- El llenguatge generatiu Vs. El llenguatge descriptiu
- La comunicació disruptiva com a eina de venda
- Generació de confiança i credibilitat.
- Les principals qualitats que cal desenvolupar per assolir l’èxit en les vendes i accions per desenvolupar-les
- L'empatia i l'escolta assertiva.
- El coneixement de la comunicació no verbal.
- La iniciativa i la perseverança.
- La confiança en un mateix.
- La capacitat d'organització i planificació.
- El do de gents.
- Tolerància al NO i capacitat de resiliència
- La ràpida capacitat d'adaptació i la flexibilitat.
- Les ganes d’aprendre i l’evolució constant
Activitat pràctica:
- Dinàmiques de comunicació emocional.
- Exercici de feedback i millora de l’empatia comercial.
- Avaluació de les principals qualitats del rol comercial i estratègies per desenvolupar-les.
Mòdul 6: El servei Post-Venda: Seguiment, fidelització i creació de “Clients Ambaixadors”
Objectius: Consolidar la relació amb el client després de la venda i fomentar la fidelització.
Contingut:
- La importància del seguiment postvenda i estratègies de fidelització:
- Per fidelitzar cal anar més enllà de la satisfacció i crear Lleialtat el vincle
- Les principals estratègies de fidelització
- Mantenir la comunicació i anticipar necessitats.
- Com crear un pla de fidelització, les fases i el seguiment
- Els diferents tipus d’enquesta de satisfacció i seguiment
- Programes de recompenses i valor afegit.
- Relacions de llarg termini basades en confiança.
- Transformar clients en ambaixadors de marca:
- Què significa i quin impacte te convertir clients en ambaixadors
- Net Promoter Score (NPS) : és un indicador de l'experiència del client. Mesura les probabilitats que els teus clients recomanin la teva empresa i s'obté per mitjà d'una enquesta amb preguntes com «recomanaria aquest producte o servei? Entre d’altres...
- Retenir un client existent no sols és molt més econòmic que adquirir un client nou; també és més rendible. Una recerca va descobrir que un augment en la retenció de clients de tot just un 5% pot incrementar els guanys entre un 25% i un 95%.
- El NPS dels clients li dona a les empreses una idea de les probabilitats que tenen de rebre recomanacions de clients satisfets, alguna cosa que, com veiem, és summament valuós.
- El 90% dels consumidors parla de les seves experiències de servei.
- El 70% dels consumidors que tenen un vincle emocional amb la teva marca la recomanaran.
- El 81% dels consumidors confia en les ressenyes dels seus amics i familiars per sobre de la publicitat.
- Els perfils detractors, passius i promotors
- Generar recomanacions i testimonis.
- Crear i mantenir un sentiment de pertinença
- Els 5 passos per convertir clients en ambaixadors
Activitat pràctica:
- Creació d’un pla de seguiment efectiu.
- Dinàmica: Pla d’acció per convertir clients en prescriptors de confiança.
Metodologia
- Sessions pràctiques (70%) i teòriques (30%).
- Exercicis personalitzats, role-plays i simulacions reals.
- Acompanyament individualitzat: Feedback per a la millora contínua.
- Ús d’eines digitals i estratègies modernes adaptades a l’entorn actual.
Resultats esperats
- Millora de les habilitats comercials modernes per adaptar-se als clients actuals.
- Augment de la capacitat de tancar vendes i gestionar objeccions.
- Desenvolupament d’habilitats emocionals i de comunicació efectiva.
- Creació d’estratègies de fidelització per transformar clients en ambaixadors de marca.
Objectiu general: Desenvolupar les habilitats, competències i la mentalitat necessàries perquè els equips comercials siguin més efectius, adaptatius i orientats als resultats en un entorn comercial actualment canviant i competitiu.
Objectius: Comprendre els canvis en el comportament dels clients i les noves tendències del mercat