Inici Comparteix
Descripció

El present curs està pensat per què l'alumne conegui i desenvolupi un conjunt competències, habilitats i coneixements necessaris per afrontar un procés d'emprenedoria.

Voler desenvolupar un projecte professional propi ha esdevingut cada vegada més complex i requereix més habilitats per part de la persona que vol fer aquest procés. Són necessaris tenir tots aquests coneixements per afrontar un nou projecte professional? Segurament no, però tenir el coneixement permetrà que a mesura que el projecte es vagi desenvolupant la persona que el porta a terme pugui interpretar en quin punt es troba i pugui afrontar els reptes, primerament identificant-los com a primer pas per afrontar-los i trobar-ne solucions.

OBJECTIUS:

Definir de forma més acurada les competències/actituds i habilitats que necessita un emprenedor en 
ple segle XXI; amb la pràctica del TEST DE L´EMPRENEDOR.
Aprofundir en els temes de MARKETING/FINANCES I FISCALITAT D´UN NEGOCI, des de la perspectiva prèvia del projecte i amb les implicacions d´un negoci en funcionament, introduir més exemples pràctics.
Treballar els temes de Pla de Comunicació i Lideratge d´una manera més extensa.
Introduir un nou contingut relacionat amb les xarxes socials, una visió general per l´aprofitament de les mateixes per millorar la visibilitat del projecte.

Objectius
Continguts:

1.Comprensió de l’entorn de l’emprenedoria

1.1. Actitud i habilitats necessàries per emprendre al segle XXI
1.2.Test pràctic de capacitats per l´emprenedoria

2. Projecte d’emprenedoria

2.1. Definició de la missió i la visió del projecte d´emprenedoria
2.2. Anàlisi pràctic de la posició de sortida (d.a.f.o. I estratègies de desenvolupament futures)
2.3. Estructura general del pla d´empresa-exemples sectorials
2.4.Realització del resum executiu-claus de redacció i comunicació

3. Definició del canvi de negoci

3.1. Anàlisi dels nou blocs del canvas
3.2. Pràctica grupal del canvas
3.3. Presentació dels promotors del projecte
3.4. Currículum empresarial i personal dels promotors
3.5. Desenvolupament pràctic
3.6. Pactes previs entre els futurs socis
3.7. Pla empresa: disseny i descripció de productes i serveis/pla de producció

4. Pla de comunicació i màrqueting del projecte

4.1. Estils de comunicació/assertivitat i empatia/comunicació no verbal
4.2. Importància de les xarxes socials
4.3. Explicar el projecte als stakeholders
4.4. Pràctica d´elevator pitch

5. Lideratge

5.1. Previ: autolideratge-bases pràctiques
5.2. Qüestions claus per formar, gestionar de forma eficaç equips de treball i solucionar els conflictes
5.3. Gestió del temps-claus pràctiques per gestionar la nostra agenda de forma adequada

6. Viabilitat econòmica del projecte: Pla econòmic financer

6.1. Entendre i saber explicar les finances de la teva empresa-treball amb eines pràctiques de suport

7. Obligacions fiscals i amb la seguretat social

7.1. Opcions legals
7.2. Forma jurídica del negoci i repercussions personals i legals
Organitza
Logo Infocentre - Consorci - PIMEC
Destinataris
Curs subvencionat a travès del Consorci per la formació Continua de Catalunya destinat principalment a:
  • Treballadors en actiu (Autonòms o en règim general)
  • Treballadors que hagin estat en situació d'ERTO
També podran accedir-hi, pendent de confirmació:
  • Treballadors en situació d'atur
  • Treballadors de l'administració pública

Si estàs interessat i vols inscriure't, pots fer-ho en qualsevol de les següents opcions:

- Fes clic al botó superior "Inscriure't"
- Posat en contacte amb nosaltres a travès del menú "Contacta"
- Escriu-nos per Whatsapp
Agenda de cursos
Inici: 5/09/2022
Fi: 29 /09/2022
Duració: 30 hores
Horari
Dilluns i dimecres i els dijous 15 i 29 de setembre de 18:00 a 21:00

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències segons la teva navegació. Si continues navegant considerem que acceptes l'us de cookies. Més informació